Přídavný otáčkoměr
Přídavný otáčkoměr? ano, či ne?
Pokud nemáte standartně otáčkoměr ve svém voze namontovaný, tak je pro Vás přídavný otáčkoměr určitě designově super řešením. Avšak já bych se pro něj již nerozhodl.
Rady. Před koupí otáčkoměru si zjistěte zda-li jde na Váš vůz otáčkoměr bez problému namontovat. Dá se namontovat všude, ale občas je to velké riziko. Konkrétně na motoru v mé hondě je to docela velký problém u tohoto typu otáčkoměru. Otáčkoměr se totiž zapojuje jedním ze svých drátů na cívku, která je součástí rozdělovače. Není problém jej rozebrat a kryt navrtat a tím poté protáhnout drát a díru zasilikonovat, ale rozdělovač je umístěn dost blízko žhavým částem motoru a silikon se může roztéct a voda v elektronice vozu není určitě příjemná a levná záležitost, obzvlášť při vysokých rychlostech. Elektrika ve voze se kompletně spálí a auto se stane neovladatelným. Neznamená to ovšem, že přídavný otáčkoměr nejde na toto auto nainstalovat. Jenom se musí jednat o moderní sdružený otáčkoměr, kombinovaný třeba s teplotou motoru a dalšími údaji, ten má pak více možností připojení, než jen na cívku. Ovšem u takového otáčkoměru počítejte s investicí minimálně 4000,-- Kč za kvalitnější kus. Podle mého mínění je nejlepším řešením montáž budíků z modelu s otáčkoměrem, konkrétně u hondy to není problém a nemusí se ani moc přepinovávat. Mě se ovšem budíky s otáčkoměrem nelíbí, takže budu jezdit dál bez otáčkoměru a podle zvuku.
Návod. Pokud už si přídavný otáčkoměr stejně koupíte a uvědomíte si všechna rizika, tak si jej nemontujte sami, pokud se opravdu perfektně nevyznáte v elektronice vozu, tak přenechte montáž na zkušenějšího kamaráda, nebo na specializovanou autodílnu. Při špatném zapojení otáčkoměru Vám hrozí nejen spálení otáčkoměru, ale i kompletní elektro instalace ve voze i se řídící jednotkou. Vždy postupujte podle návodu přiloženého výrobcem!