Dopasování dílů
Tak předem se chci všem omluvit, že se už pěkně dlouho na stránkách neobjevil nový článek, bohužel vůbec není čas, nebo nejde net, nebo jsem zkrátka línej.
Tak tedy v průběhu posledních dvou měsíců jsem se konečně dokopal k úplnému dopasování bodykitu a všeho okolo na autě. Je to asi ta nejnepříjemnější práce z úpravování auta celkově. Hlavně, protože po dokončení není vidět zádný výrazný pokrok.
1. krok: Kompletní rozebrání karoserie auta. Osobně jsem zvolil postup od předku po zadní partii vozu. První putovala pryč kapota, která drží pouze na čtyřech šroubech, další se odporoučel přední nárazník, který drží pět šroubů uprostřed a v každém blatníku jeden. Pokračoval jsem demontáží světel a zámku kapoty. Všechny tyto práce nejsou náročné, ale chtějí svůj čas. Další přišli na řadu boky vozu. První jsem sundal laminátové prahy a pak originální plastové. Ty drží asi šest plastových šroubů zespod vozu a pak stačí jen je vycvaknout ven. Zadek auta je asi nejzdlouhavější postup ze všech. První jsem musel vyndat zadní část interiéru včetně opěrek sedaček, poté vyndat světla(drží je 4 matice každé), následně jsem sundal plast ze zadních dveří a sundal dveře i jejich držáky a zámky. Pak už nic nebránilo sundání zadního nárazníků, který drží také 5 šroubů uprostřed a v každém blatníku jeden. Už jsem jen sundal křidélko ze zadního skla a hotovo.
2. krok: Předělání a přidělání uchytů bodykitu. Tady jsem musel začít vytvořením nových prahů z PUR pěny, protože jsem byl nucen posunout prahy cca o 1cm dolů, aby mi neškrtaly dveře o prahy a neodíral se lak z prahů. Následkem toho jsem musel upravit i plastové prahy, ze kterých jsem odřezal původní plastové úchyty aby dobře sedly na nově vymodelované prahy z PURu, který jsem nastríkal na dobře očištěný a odmaštěný kov a po zatvrdnutí pěny jsem ji zaříznul do tvaru originálního prahu. Další část bodykitu co potřebovala nutně nové silné uchyty byl přední nárazník, který až nebezpečně kmital a lak by na něm za chvilku popraskal. Tyto uchyty jsem vyřešil silnými L profily, které jsem přišroboval do předvrtaných dir na čele vozu a druhou stranu jsem přidělal do předního nárazníku, tak aby nebyla vidět. Po přišroubování na auto se nárazník ani nehne. U této operace je nutno si vše několikrát důkladně přeměřit a pak až vrtat do nárazníku a čela.
3. krok. Přidělání bodykitu. Opět postupuji od přední části vozu, kde jsem si v předchozím kroku chytil nárazník do čela a samozřejmě jej dokonale napasoval na auto tak, aby všude dokonale seděl. Teď již pouze chytím pět šroubů na středu nárazníku a blatníky a mám přední nárazník na místě. Pokud jej už pasuji na stálo, tak je jeste před nasazením nárazníků namontovat světla, pak k nim není přístup, ale i pokud ho pouze pasuji na auto cvičně je lepší si světla nasadit a pasovat je k nárazníku. Další na řadě jsou prahy, kde začnu montáží plastových origo prahů na nově vytvořené PUR prahy. Buď se dají navrtat dlouhými samořeznými šrouby do boku vozu, nebo do podlahy také samořeznými šrouby. Já jsem volil druhou variantu, protože se dají prahy v případě nouze sundat bez větších obtíží a druhý dost podstatný aspekt je ten, že kdybych je vrtal z boku, tak budu vrtat do nosné vzpěry karoserie a mohl bych ohrozit její pevnost. Takže jsem si prahy navrtal do podlahy a opět je sundal a navrtal na ně laminátové prahy a zespod vystříkal PURem kvůli dokonalému zpevnění. Po zaříznutí PURu jsem je dopasoval, již bez větších obtíží, na vozidlo. Poslední částí bodykitu byl zadní nárazník který sel dopasovat bez větších potíží akorát pro perfektní přichycení do blatníků je nutno sundat kolo, aby se tam dalo lépe pracovat. Po přidělání zadního nárazníku jen nasadíte zpět vše co jste v prvním kroku sundali a hurá na silnici, nebo jako v mém případě to opět vše sundáte a trpělivě čekáte na lak.